Foto: Lisa Höök

Foto: Lisa Höök

"100 days of hair"

Hur kan man med ett fåtal produkter visa 100 olika frisyrer? I kampanjen ”100 days of hair” fick Modern Women Media utmaningen att tillsammans med Babyliss visa variationen i hur deras verktyg kan användas - till en bred målgrupp. Modern Women Media skapade en frisyrbank full av inspiration och lät välkända influencers med olika typer av hår fixa sina favoritfrisyrer med Babyliss produkter, allt från klassiskt Hollywood-svall till avslappnande, bohemiska flätor, på en egen sajt. Kampanjen resulterade i totalt hundra 100 Instagrambilder, 8 tutorials, flertal artiklar med mycket material som Babyliss kunde använda i sina egna sociala kanaler och sin egen internkommunikation.

Under kampanjperioden nåddes 900 000 följare på Instagram, sajten fick över 30 000 unika besökare och 56 000 personer spenderade i snitt 1323 timmar på att läsa artiklarna. Av de personer som var inne på artiklarna gick en fjärdedel sen vidare in till hemsidan direkt, en succé!